پزشکی

مرکز روکش دندان در تهران کجاست؟

تغذیه نامناسب و بی احتیاطی و مصرف دخانیات باعث آسیب رساندن به دندان ها می شود آسیب به دندان ها در طولانی مدت یا حتی بر اثر اتفاقی ناگهانی باعث شکستگی یا آسیب های جدی می شود که به کمک روکش دندان این شکستگی ها و آسیب ها پوشانده می شوند حال در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی کافی راجب به زیباسازی و افزایش استحکام دندان با روکش دندان بیشتر توضیح دهیم پس با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این درمان آشنا کنیم :
پزشک شما ممکن است به این دلایل روکش دندان را برای شما تجویز کند :

  • هنگامی که تعداد دندان ها به حداقل خود رسیده
  • محافظت از دندان در برابر شکستگی ها
  • پل دندان
  • پوشاندن لکه یا رنگ بد دندان ها

روکش دندان برای موارد متفاوتی استفاده می شود که همگی کاربرد درمانی و تعدادی کاربرد زیبایی دارند .

انواع روکش دندان

برای روکش کردن دندان عمدتا از 3 نوع روکش استفاده می شود برای اطلاع از انواع روکش دندان با ما همراه باشید :

  • روکش چینی و فلز 
  • روکش تمام سرامیک
  • روکش چینی طلا 

روکش های دندان ممکن است از فلزاتی مانند طلا و نقره و یا از آلیاژی چینی به نام پرسلن یا اکریلیک ساخته و استفاده شود بنابراین نکته ای که حائز اهمیت است جنس و نوع روکش انتخابی شما بعد از معاینه تسط پزشک و مشورت با ایشان است.
پزشک روکش های موقت را می تواند در مطب بسازد اما روکش دندان های دائمی باید در لابراتور و با دستگاه های مجهز ساخته شوند .
روکش ها عموما برای حفظ قوام و برگرداندن ساختار اصلی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین انتخاب جنس و نوع آن عاملی بسیار مهم در سلامت دندان های شما عزیزان است

مرکز روکش دندان در تهران

طول عمر و دوام روکش دندان

طول عمر و دوام روکش دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد . اما عدد دقیقی برای طول عمر روکش دندان وجود ندارد.

  • رعایت رژیم غذایی قند و چرب

رعایت رژیم غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای چرب و مخصوصا قند دار مانند نوشابه و سرخ کردنی ها باعث کاهش طول عمر روکش دندان می شود بنا بر این رعایت رژیم غذایی به افزایش طول عمر روکش دندان حائز اهمیت است .

  • مراجعه به کلینیک مناسب

انجام کلیه خدمات زیبایی ودرمانی در کلینیک مناسب و تخصصی بسیار مهم است زیرا اگر فرد برای دادن هزینه پایین تر کیفیت را فدا کند و به پزشک کم تجربه تر مراجعه کند قاعدتا نتیجه کسی که به مرکز زیبایی بهتری مراجعه کرده است را نمی گیرد بنابراین پیشنهاد ما این است برای انجام روکش دندان به کلینیک زیبایی دندان مناسب مراجعه کنید .

  • استفاده از مسواک / نخ دندان / و دهان شویه

روکش های دندان جنس و بدنه مقاومی دارند اما در طولانی مدت اگر جرم و غذاهای بین دندان ها افزایش یابد و فرد به بهداشت دهان خود اهمیت ندهد طول عمر و دوام روکش دندان بسیار کاهش پیدا می کند .

  • دمای نوشیدنی و غدا

یک نکته بسیار مهم درباره طول عمر و دوام روکش دندان رعایت نکات غذایی است که در تیتر قبل به آن اشاره کردیم اما رعایت دمای غذا و نوشیدنی که میل می کنید از آن هم مهم تر است .خوردن غذا ها و نوشیدنی های بسیار گرم یا بسیار سرد به هیچ وجه توصیه نمی شود و علاوه بر اینکه باعث بروز حساسیت دندان خواهد شد به بدنه و جنس روکش دندان نیز آسیب خواهد زد بنابراین رعایت دمای مواد غذایی مصرفی بسیار مهم و ضروری می باشد .

مرکز روکش دندان در تهران

عوارض روکش دندان

خیلی از مراجعین درباره عوارض روکش دندان از ما سوال می پرسند و درپاسخ به این سوال باید عرض کنیم تنها عیب روکش دندان این مورد است که دندان شما تراش می خورد و اگر از روکش دندان خود محافظت نکنید و نکات بهداشتی مورد نظر که در مطلب بالا ذکر کردیم رعایت نشوند ممکن است درصدی پوسیدگی دندان رخ دهد بنابراین ما به مراجعه کنندگان پیشنهاد می کنیم با روکش دندان مانند دندان های خود برخورد کنند و بهداشت دهان خود را رعایت کنند .

مرکز روکش دندان در تهران

آیا روکش دندان درد دارد ؟

خیر روکش دندان هیچ گونه دردی ندارد . مگر اینکه دچار حساسیت دندان باشید یا اینکه ریشه دندان های شما پوسیده باشد اما در حالت عادی مراجعه کننده در زمان انجام روکش دندان توسط پزشک متخصص دردی احساس نمی کند .
خیلی از افرادی که دارای عفونت های ثانویه هستند در هنگام روکش دندان کمی درد احساس خواهند کرد اما نگران نباشید افرادی که دچار مشکلاتی از قبیل پوسیدگی و عفونت هستند پیش از انجام روکش دندان درمان شده و سپس اقدام به روشک دندان خواهند کرد بنابراین دردی نخواهید چشید و نتیجه دلخواهتان را خواهید گرفت . مشاورین ما همیشه در دسترس شما هستند برای پاسخ به سوالات شما و رزرو وقت مراجعه حضوری برای شما با ما هماره باشید .

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا