پزشکی

بهترین مرکز درمان افسردگی تهران

یک مرکز درمان افسردگی تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ با توجه به شیوع روزافزون افسردگی در شهرهای بزرگی چون تهران، مراکز مشاوره و درمان افسردگی روز به روز درحال افزایش هستند. اما برای انتخاب بهترین مرکز درمان افسردگی، باید نکاتی را در نظر گرفت. تعدادی از مهم ترین نکات را در این پست شرح می دهیم.

مرکز درمان افسردگی

روش ثابت و مشخصی برای درمان افسردگی وجود ندارد و در هر بیمار روش خاصی پاسخگو خواهد بود. روش های معمول درمانی که در اغلب مراکز درمان افسردگی استفاده می شوند، شامل سه دسته کلی هستند: مشاوره، درمان دارویی و درمان طبیعی.

زمانی که بیمار به مراکز مشاوره مراجعه می کند، در ابتدا مشاور به او روش های درمان طبیعی را پیشنهاد می دهد. افسردگی های خفیف با این روش ها قابل درمان هستند. در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت نشود، روش صحبت درمانی و یا مشاوره در پیش گرفته می شود. اما اگر افسردگی بسیار شدید باشد، روش های دارویی مؤثرتر خواهند بود.

درمان طبیعی افسردگی

مرکز درمان افسردگی تهران و سایر مراکز درمانی، اغلب از روش های طبیعی، درمان بیمار را آغاز می کنند. روش هایی که بیمار می تواند با انجام آنها به درمان دلشوره و اضطراب و در نتیجه افسردگی خود کمک بسیاری کند. تغییر سبک زندگی، گسترش روابط اجتماعی، ورزش کردن و… می تواند تا حدود زیادی بیماری های خفیف افسردگی را بهبود بخشد.

مشاوره برای درمان افسردگی

مشاوره برای افسردگی از معمول ترین روش ها است که برای درمان اغلب بیماران استفاده می شود. این روش درمانی که به نام صحبت درمانی نیز شناخته می شود، در تغییر الگوهای تفکر کمک بسیاری می کند. همچنین مشاوره می تواند مهارت های بیمار را برای مقابله با استرس ها و مشکلات زندگی بهبود بخشد. مشاوره برای افسردگی دو روش پرکاربرد CBT (درمان رفتار شناختی) و IPT (درمان بین فردی) را شامل می شود که در مقاله مربوطه به طور کامل شرح داده شده است.

درمان دارویی افسردگی

درمان افسردگی و اضطراب به روش دارویی، به کمک داروهای ضدافسردگی انجام می شود. افسردگی های متوسط تا شدید معمولاً با استفاده از این داروها امکان پذیر هستند. در واقع زمانی که روش های طبیعی و صحبت درمانی مؤثر نباشند، پزشک ترجیح می دهد که در کنار صحبت درمانی، از دارودرمانی استفاده کند.

مرکز درمان افسردگی تهران

همانطور که گفتیم افسردگی در شهرای بزرگ روزبه‌روز در حال افزایش است. این در حالی است که روش های درمانی متعددی برای درمان این بیماری وجود دارد. روش هایی که در بالا اشاره کردیم، مؤثرترین روش ها هستند.

اما برای مراجعه به یک مرکز درمان افسردگی تهران باید دقت کافی را به کار برد. زیرا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران، پزشکان و مراکز نامعتبر بسیاری وجود دارند که در صورت انتخاب نادرست موجب وخامت بیماری خواهند شد.

بهترین مرکز درمان افسردگی، مرکزی است که روش های درمانی متعددی داشته باشد. در این صورت بیمار می تواند با آسودگی خاطر مراحل درمانی خود را سپری کند. زیرا او می داند که در صورت مؤثر نبودن هر کدام از روش های درمانی، روش های دیگری نیز برای درمان بیماری اش وجود دارد.

به علاوه یک مرکز مشاوره ایده آل، باید محیط مناسب و الهام بخش نیز داشته باشد. یک محیط آرامش بخش، در بهبود بیماری های روانشناختی بسیار مؤثر است.

طرحواره به عنوان یک مرکز درمان افسردگی تهران تحت نظر نگار رضوی، کارشناس ارشد روانشناسی می باشد. مرکز مشاوره نگار رضوی علاوه بر روش های متعدد درمانی، دارای محیطی خوب است.

هدف این مرکز مشاوره، فراهم آوردن یک محیط راحت برای بیمار است که بتواند با آسودگی خیال در مورد مشکلات خود صحبت کند. همچنین با استفاده از روش های درمانی مؤثر، به درمان افسردگی و رفع نیازهای بیماران بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا