پزشکی

مرکز جرمگیری دندان در تهران کجاست؟

جرم‌گیری دندان یا بروساژ دندان

جرم‌گیری دندان یا بروساژ دندان یکی از مهمترین اقداماتی است که در دندانپزشکی‌های مختلف صورت می‌گیرد. جرم‌گیری یا بروساژ فرایندی است که طی آن، جرم‌هایی که به مرور زمان بر روی دندان می‌نشینند از بین می‌روند و فرد همچون قبل دندانی صاف و براق خواهد داشت. در حال حاضر افراد زیادی به جرم‌گیری دندان یا بروساژ منظم دندان بی‌اهمیت هستند، و در حالیکه در صورت انجام منظم آن می‌توانند سلامت دندان‌های خود را تا حد معقولی تضمین کنند. از این رو تصمیم داریم به اهمیت جرم‌گیری دندان بپردازیم.

اهمیت جرم‌گیری یا بروساژ دندان

شاید شما نیز تا الآن به این فکر افتاده باشید که یکبار جرم‌گیری دندان یا بروساژ انجام دهید تا ببینید نتیجه چه می‌شود؟ و یا اینکه به این فکر افتاده باشید که من هر شب مسواک میزنم و چه نیازی به جرم‌گیری یا بروساژ دارم؟ حتی اگر شما در هر وعده غذایی نیز مسواک بزنید باز هم نقاطی هستند که ممکن است، مسواک نتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد و از این رو همه افراد باید به طور منظم یعنی هر سه ماه یکبار یا نهایت هر شش ماه یکبار اقدام به جرم‌گیری دندان یا بروساژ کنند. این کار باعث می‌شود که جرم‌های دندانی روی هم انباشته نشوند و دندان‌ها از تهدید این جرم‌ها در امان بمانند.

علائم جرم داشتن دندان

بهتر است ابتدا اشاره‌ای به علائم داشتن جرم بر روی دندان‌ها کنیم:

  • معمولا پایین دندان‌ها به مرور رسوب می‌نشیند و سفت می‌شود.
  • دندان‌ها رو به زردی، نارنجی و یا قهوه‌ای می‌روند.
  • دهان حتی با زدن مسواک و خالی نبودن معده همچنان بو می‌دهد.
  • تغییر رنگ لثه
  • و …

در صورتیکه شما نیز این علائم را دارید، بهتر است هر چه سریعتر برای جرم‌گیری دندان یا بروساژ و همچنین احتمالاً بررسی دندان‌ها از لحاظ پوسیدگی به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنید.

نقش جرم‌گیری در سلامت دندان

امروزه جرم‌گیری نقش مهمی در سلامت دندان‌ها دارد که به آن‌ها می‌پردازیم:

  • در بسیاری از موارد مشکلات لثه و التهاب آن، به دلیل عدم رعایت بهداشت دهانی می‌باشد.
  • جرم گرفتن دندان‌ها به مرور سبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.
  • با انجام جرم‌گیری علاوه بر چکاپ دندان‌ها، رنگ دندان‌ها روشن و شفاف خواهد شد.
  • و …

به همین دلیل مزیت‌های جرم‌گیری باعث می‌شود که دندان‌های شما سالم‌تر از قبل باشند.

مرکز جرمگیری دندان در تهران

بهترین زمان برای جرم‌‌گیری

بهترین زمان برای انجام جرم‌گیری دندان بسته به دندان فرد دارد. برخی از دندان‌ها بسیار جرم‌پذیر هستند و خیلی سریع به خود رسوب می‌گیرند. از این رو این دندان‌ها، باید هر سه ماه یکبار، جرم‌گیری شوند. از طرفی افرادی نیز هستند که پس از جرم‌گیری به تمام نکات بهداشتی، عمل می‌کنند، این دسته از افراد می‌توانند شش ماه یکبار و یا سالی یکبار بسته به نوع و جنس دندان خود برای چکاپ و جرمگیری مراجعه کنند.

علل انجام جرم‌گیری دندان

هدف از انجام جرمگیری دندان یا بروساژ، این است که پلاک میکروبی از روی دندان‌ها برداشته شود. زیرا پلاک‌های میکروبی، با تجمع خود، باعث پوسیدگی و خرابی دندان‌ها می‌شوند.

آیا جرم‌گیری دندان ضرر دارد؟

مرکز جرمگیری دندان در تهران

متأسفانه این اعتقاد اشتباه و غلط در بین افراد بسیار رایج است که جرمگیری دندان باعث آسیب به مینای دندان‌ها می‌شود، و این در حالی است که با انجام جرمگیری یا بروساژ، پلاک های میکروبی از روی سطح دندان برداشته می‌شوند و عواملی که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند، عملاً حذف می‌شوند.
از این رو جرمگیری به افزایش قوام و سلامتی دندان‌ها کمک می‌کند.اما به دلیل حذف پلاک‌ها، ممکن است تا چند روز دندان نسبت به سرما و گرما حساسیت داشته باشد که طبیعی است و جای نگرانی نیست. این باور رایج که جرمگیری دندان باعث آسیب به دندان‌ها می‌شود کاملاً غلط است و اتفاقاً این جرم‌های دندانی هستند که سلامتی دندان را تهدید می‌کنند.

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا