پزشکی

مرکز بریج دندان در تهران کجاست؟

بریج دندان یکی از راهکار های جایگزین کردن دندان ها و داشتن لبخندی زیبا است. خدمات کلینیک مهرزاد در کلینیک دندانپزشکی خود شامل تمامی خدمات دندانپزشکی از جمله بریج دندان است.

اصلاح دندان ها با بریج دندان

با کشیدن دندان ها و یا افتادن یکی از آن ها جای خالی آن دندان بین 33 دندان دیگر به معنای واقعی کلمه خالی می شود !
از این رو به کمک پیشرفت علم دندان پزشکی و وجود پزشکان متخصص طرحی به نام اصلاح دندان ها با بریج به وجود آمد که کاربرد زیبایی و درمانی دارد. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که از خود بپرسید بریج دندان چیست ؟
بریج درواقع روکشی از جنس پرسیلن می باشد که مانند پلی بین دندان های افتاده و دندان های سالم عمل می کند .
بریج جایگزین دندان های از دست رفته است که در جای دندان از دست رفته جای می گیرد و روی دو دندان کناری مانند پل سوار می شود.

انواع بریج دندان

بریج ها دو نوع اند:

  • بریج دندان ثابت 

بریج دندان ثابت توسط پزشک و در لابراتور ساخته می شوند و قابل تعویض و جا به جایی نیستند تنها پزشک می تواند آن ها را در بیاورد.

  • بریج دندان متحرک

بریج متحرک قابلیت جا به جایی دارد یعنی شما می توانید آن ها را از دهن دربیاورید و در جای خود بگذارید همچنین قابل شستشو هستند.
بریج ها می توانند از جنس فلز و آلیاژی از فلز ها باشند مانند طلا و نقره یا از جنس چینی و پرسلن باشند که انتخاب آن ها  بسته به سلیقه مراجعه کننده و تشخیص پزشک در هنگام معاینه دارد .

آیا بریج دندان درد دارد ؟

عمل و نصب بریج روی دندان ها درد ندارد زیرا ناحیه مورد نظر بی حس می شود و بیمار دردی احساس نمی کند اما بیمار باید چند ساعت دهان خود را باز نگه دارد و این عمل باعث خستگی فک و عضلات آن می شود برای حل این مشکل نیز اکثر پزشکان از مسکن هایی استفاده می کنند که بیمار در حین انجام بریج و باز گذاشتن دهان خود اذیت نشود پس جای نگرانی نیست و بریج به طور کلی درد ندارد .

مرکز بریج دندان در تهران

طول عمر و دوام بریج دندان

بریج یک روش زیبایی دائمی برای دندان از دست رفته است و به این صورت نیست که کسی بگویید 8 یا 10 سال ماندگاری دارد اما حداقل طول عمر آن 5 سال می باشد اما نکته بسیار مهم نظافت و رعایت تغذیه غذایی می باشد زیرا اگر مراقبت های بعد از درمان به صورت منظم انجام شود طول عمر و دوام بریج نیز افزایش پیدا کرده و سالم تر خواهد ماند .

مرکز بریج دندان در تهران



طول عمر و دوام بریج دندان بستگی به عوامل مختلفی دارد که بیشتر بستگی به نظافت شخصی و بهداشت دهان دارد . رعایت بعضی از مسائل کوچک و روزمره باعث سالم تر ماندن آن ها نی شود مواردی مانند :

  • شستن دهان با آب ولرم
  • مسواک ردن به طور صحیح
  • نخ دندان
  • استفاده از دهان شویه های مناسب
  • استفاده نکردن از غذا ها و نوشیدنی های اسیدی

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا