پزشکی

مرکز از بین بردن جای جوش در تهران

از بین بردن جای جوش و داشتن صورتی صاف برای بسیاری از بانوان به یک دغدغه تبدیل شده است. اگر شما نیز دوران بلوغ را پشت سر گذاشته اید حتما می دانید که با ورود به سنین نوجوانی سر و کله جوش های ریز و درشت در صورت پیدا می شود. وجود جوش در صورت در دوران نوجوانی امری طبیعی بوده و معمولا پس از اتمام دوران بلوغ دیگر خبری از جوش های آزار دهنده نخواهد بود.

البته همانطور که گفته شد وجود جوش صورت در سنین نوجوانی و دوران بلوغ خیلی نگران کننده نیست و از بین بردن جای جوش برای هیچکدام از این افراد به عنوان یک مشکل غیر قابل حل محسوب نمی شود چرا که رفع جوش در سنین بلوغ به راحتی با روش های طبیعی و دارو های گیاهی امکان پذیر است و یا با گذر زمان جوش ها خود به خود از بین می روند. اما چه زمانی از بین بردن جای جوش نگران کننده و سخت خواهد بود؟

اگر شخصی دوران بلوغ را پشت سر گذاشته اما همچنان جای جوش ها و آکنه بر روی صورتش باقی مانده است در این صورت از بین بردن جای جوش ها امری سخت خواهد بود چرا که به راحتی نمی توان آن ها را از طریق درمان های گیاهی و طبیعی از بین برد. معمولا افرادی که جای جوش در صورتشان باقی می ماند ابتدا به فکر رفع آن ها از طریق دارو های گیاهی و یا دارو های تجویز شده توسط پزشک متخصص هستند اما این دارو ها نیز موثر نبوده و نتایج حاصله برای بیماران چندان رضایت بخش نیست. باقی ماندن جای جوش در صورت و همچنین داشتن صورت پر از آکنه به مرور زمان بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی می گذارد و در بسیاری از مواقع نیز فرد را با ناراحتی های روحی رو به رو می کند. اما در چنین مواردی برای از بین بردن جای جوش چه راهکار هایی پیشنهاد می شود؟

مطمئنا در دنیای پیشرفته امروزی از بین بردن جای جوش چندان کار غیر ممکنی هم نیست پس برای آشنایی با روش های مختلف از بین بردن جای جوش تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از بین بردن جای جوش با RF

از بین بردن جای جوش با RF به یکی از محبوب ترین روش ها برای از بین بردن جای جوش صورت و پوست تبدیل شده است چرا که این روش یک روش غیر جراحی بوده و پس از از بین بردن جای جوش با این روش نیازی به دوره نقاهت نخواهد بود. به عبارتی دیگر روش RF روشی برای سفت کردن و جوان سازی پوست است که بدون جراحی و زخم بوده و نسبت به دیگر روش ها بسیار راحت تر و سریع تر می باشد.

پس از از بین بردن جای جوش با RF شخص اعتماد به نفس از دست رفته خود را در مدت زمان بسیار کمی به دست می آورد. لازم به ذکر است که روش آر اف (RF) یک روش بسیار قدیمی و رادیو فرکانسی است که به عنوان درمان انتخابی و تایید شده در سال 2001 ارائه شده است اما به دلیل تازه به رسمیت شناخته شدن این روش ممکن است شما به تازگی با این روش آشنا شده باشید.

از بین بردن جای جوش در تهران

دستگاه ار اف چیست

ممکن است قبل از مراجعه برای از بین بردن جای جوش های خود به روش ار اف (RF) این سوال ذهنتان را درگیر کند که دستگاه ار اف چیست و چگونه سبب از بین بردن جای جوش صورت و پوست می شود؟

دستگاه ار اف از جمله تجهیزاتی است که برای از بین بردن جای جوش و چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیسم این دستگاه به این صورت است که لایه های درم را که مسئولیت کلاژن سازی پوست را بر عهده دارند از طریق حرارت تحریک می کند. حرارت ایجاد شده توسط این دستگاه در اپیدرم پراکنده می شود و سپس موجب ترمیم سریع اپیدرم موجود در لایه های سطحی پوست می شود.

به دلیل پایین بودن عوارض جانبی و آسیب های احتمالی ناشی از از بین بردن جای جوش و جوان سازی پوست با رادیو فرکانس که به وسیله دستگاه ار اف انجام می شود سازمان FDA آمریکا این روش را روشی استاندارد معرفی کرده است.

دستگاه ار اف برای چه نوع جوش هایی مناسب است؟

“دستگاه ار اف (RF) برای چه نوع جوش هایی مناسب است؟” از جمله سوال های رایجی است که توسط تمامی کسانی که برای از بین بردن جای جوش صورت خود به کلینیک ها مراجعه می کنند از متخصصین پرسیده می شود.

لازم به ذکر است که دستگاه ار اف برای از بین بردن جای جوش های ترکیبی، قرمز، فرو رفته و غلطکی و همچنین جوش های واگنی مناسب است. نکته ای که باید همواره به آن توجه ویژه ای شود این است که برای از بین بردن جای جوش باید هر چه سریع تر اقدام کرد به عنوان مثال از بین بردن جوش با RF در همان ماه های اولیه ایجاد جای جوش (3 الی 6 ماه) بهترین تاثیر را خواهد داشت. همچنین این روش بر روی پوست های تیره عملکرد بهتری دارد. یکی از دلایل محبوبیت از بین بردن جای جوش با دستگاه ار اف این است که هر چقدر هم میزان زخم و جای جوش بیشتر باشد بیمار نیاز به دوره نقاهت نخواهد داشت و فقط در برخی از نواحی صورت لکه های قرمز رنگی ایجاد می شود که پس از گذشت 48 ساعت محو می شوند.

تکنولوژی دستگاه ار اف برای از بین بردن جوش

تکنولوژی دستگاه ار اف برای از بین بردن جای جوش به این صورت است که برای رفع بافت های جوش، جای زخم، چین و چروک و… مقداری انرژی رادیو فرکانس بر روی لایه های پوست اعمال می شود البته لازم به ذکر است که میزان این انرژی در لایه های سطحی پوست بسیار ملایم است اما در لایه های عمیق و زیرین پوست میزان حرارت تولید شده بسیاز زیاد خواهد بود.

شاید بسیاری از مردم از بین بردن جای جوش با ار اف را با لیزر اشتباه بگیرند اما توجه کنید که در رفع جای جوش با لیزر به بافت های دیگر نیز آسیب می رسد در حالی که در از بین بردن جای جوش به وسیله دستگاه ار اف این چنین نبوده و این روش کمترین ریسک را نسبت به سایر روش ها دارد. محدوده فرکانسی برای از بین بردن جای جوش در این روش چیزی حدود  5 مگاهرتز می باشد که پس از ترمیم تمامی نواحی درمان شده به روش های گوناگون خنک می شود.

از بین بردن جای جوش با سابسیژن

از بین بردن جای جوش با سابسیژن از دیگر روش هایی است که برای افرادی که جای جوش در صورتشان به گونه ای است که آن ها را به عارضه هایی مانند گودی و فرورفتگی دچار کرده است، مناسب است.

کسانی که صورت آن ها دارای اسکار های جوش و یا زخم های آتروفیک است نمی توانند از روش هایی مانند لایه برداری و لیزر برای از بین بردن جوش های خود استفاده کنند در نتیجه بهترین گزینه برای درمان جای جوش این افراد روش سابسیژن است. با سابسیژن می توان تمام عوارض ناشی از جوش و چین و چروک های عمیق را از بین برد مانند خط خنده عمیق، سلولیت های پوستی، چین و چروک های عمیق و…

مرکز از بین بردن جای جوش در تهران

از بین بردن جای جوش با لیزر فراکشنال CO2

به جرات می توان گفت از بین بردن جای جوش با لیزر فراکشنال CO2 یکی از بهترین راهکار های ارائه شده است چرا که علاوه بر از بین بردن جای جوش می توان از این روش برای از بین بردن اسکار ها،زخم ها و فرورفتگی های عمیق استفاده کرد همچنین جای سوختگی نیز با این روش به راحتی از بین می رود.

از دیگر کاربرد های اساسی لیزر فراکشنال CO2 این است که پیری پوست که عوارضی مانند شلی پوست، چین و چروک دور چشم و… را به همراه دارد نیز درمان می کند.

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا