پزشکی

مرکز سابسیژن در تهران کجاست؟

سابسیژن چیست؟

همه ما عاشق پوستی صاف و بدون جای جوش هستیم. اما به هر دلیلی ممکن است روی صورتمان فرورفتگی‌هایی به نام اسکار داشته باشیم که ناشی از جای جوش، ابله، جراحی و … باشد. آیا روشی برای درمان این موارد وجود دارد؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه‌های درمانی بسیاری برای از بین بردن عیوب پوست وجود دارد. با ما در این مقاله همراه شوید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سابسیژن یکی از انواع عمل‌های جراحی است. این عمل جراحی که به عنوان یک عمل جراحی چزئی محسوب می‌شود، برای مواردی مانند جای زخم، جوش، اسکار، جای آکنه و کلیه آسیب‌های پوستی قابل استفاده است. از این جراحی با عنوان جراحی زیر جلدی نیز یاد می‌شود. روش انجام این عمل جراحی بسیار ساده‌‎تر و بدون درد‌تر از انواع دیگر جراحی زیبایی است و در کنار آن تاثیر بیشتری نیز برای درمان جای جوش و زخم دارد.

روش انجام سابسیژن با استفاده از یک سوزن زیر جلدی خاص است که برای این منظور ساخته شده‌است. متخصص با استفاده از این سوزن، سوراخ‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌کند. سوزن با وارد شدن به لایه‌های زیرین پوست، رشته‌های فیبروتیک را که جای زخم را به لایه زیرین متصل کرده مورد هدف قرار می‌دهد. با رها شدن این رشته‌ها، بدن به صورت طبیعی برای درمان آن به کلاژن سازی روی خواهد آورد. بنابراین این عمل موجب بهبود شدن ناهمواری‌ها و ناهنجاری‌های پوستی خواهد شد. این عمل جزیی، کاملا سرپایی است و با استفاده از بی‌حسی هیچ درد و ناراحتی برای بیمار به همراه نخواهد داشت.

سابسیژن چیست؟

معجزه سابسیژن برای پوست

همه ما ممکن است در طول زندگی خود، با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم کرده باشیم. بعضی از این مشکلات بنا به دلایل بسیاری بر روی پوست ما ماندگار خواهد شد. جای جوش و آکنه یکی از مشکلات شایع در بین افراد است که بسیار خوشحال خواهند شد اگر بدانند که روش‌های درمانی جدید به کمک مشکلات آنان خواهد آمد.

ممکن است این افراد روش‌های درمان دارویی، گیاهی، لیزر و … را امتحان کرده باشند و به جواب مورد نظر خود نرسیده باشند. باید بدانید که یکی از عوامل تاثیرگذار در شکل‌گیری فرورفتگی‌های مربوط به جای آکنه، جوش و انواع بیمارهای پوستی فیبروز‌ها هستند. این فیبروزها باعث کشیده شدن پوست به سمت داخل و ایجاد فرورفتگی در آن ناحیه خواهند شد که البته تصویر جذابی به وجود نخواهد آورد.

سابسیژن به عنوان یک معجزه زیبایی برای پوست‌های دارای این مشکلات عمل می‌کند. در عمل جراحی سابسیژن با استفاده از سوزن‌های مخصوص، متخصص راهی به سوی بافت فیبروتیک باز می‌‎کند و آن را بریده و از قسمت پایینی پوست جدا می‌کند. به طور قطع این یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای انواع جای زخم و جوش است. بنابراین بیمار طی مدت کوتاهی اثرات درمانی و بازسازی آن را مشاهده خواهد کرد.

کاربرد سابسیژن چیست؟

سابسیژن یکی از انواع عمل جراحی زیبایی است. پوست انسان ممکن است در اثر مشکلات پوستی، چین و چروک و جای جوش فرورفتگی‌های را در خود تجربه کند. این فرورفتگی‌ها معمولا حتی با درمان جای زخم یا جوش نیز از بین نخواهد رفت. چاره کار سابسیژن است.

سابسیژن می‌تواند برای درمان قسمت‌های مختلفی از پوست و مشکلات پوستی استفاده شود. جای زخم‌های پراکنده به دلیل آکنه، تروما و جراحی یکی از انواع کاربردهای این روش درمانی است.

علاوه بر این جای زخم‌های فرورفته به لیل آبله مرغان، تروما، جراحی و … نیز با این روش قابل درمان است. حتی چین و چروک و گود رفتگی ناشی از سلولیت نیز بنا به تجویز و تشخیص متخصص با این روش قابل درمان است. فراموش نکنید اگرچه سابسیژن یک عمل سرپایی است اما نیاز به تخصص و مهارت بسیاری دارد. بنابراین باید در کلینیک‌های تخصصی با تکنولوژی روز دنیا انجام شود.

سابسیژن

سابسیژن برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه سابسیژن یک روش درمانی مفید و تقریبا بی خطر است اما قطعا نمی‌توان آن را برای هر نوع مشکلات پوستی و جای جوشی استفاده کرد. باید در نظر داشته باشید که بیمارانی با سابقه زخم‌های هایپرتروفی یا داروهای سیستمیک خوراکی، اختلالات خونریزی، مشکلات انعقاد و عفونت‌های باکتریایی و ویروسی کاندید‌های مناسبی برای استفاده از این درمان نیستند. در مرحله بعدی بسیار مهم است که پیش از انجام سابسیژن یک متخصص شما را معاینه کند تا تشخیص دهد آیا مشکل پوستی شما با این روش قابل درمان است یا خیر.

معمولا زخم‌های خفیف و پنهان، تورفتگی یا گودی‌های عمیق و زخم‌های پراکنده به این درمان نیاز دارید. البته کسانی که پوست تیره‌ای دارند باید در انجام سابسیژن احتیاط بیشتری انجام دهند تا احتمال بروز هیپرپیگما را به حداقل برسانند.

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ در چیست؟

میکرونیدلینگ نیز یکی از روش‌های درمانی برای کاهش و درمان انواع جای جوش و اسکار است. البته باید در نظر داشته باشید که این روش درمانی نسبت به سابسیژن برای زخم‌هایی با عمق کمتر و سطحی ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشخیص اینکه جای اسکار شما به روش سابسیژن نیاز دارد یا میکرونیدلینگ به یک پزشک متخصص وابسته است. ممکن است حتی این دو درمان در کنار یکدیگر به صورت درمان‌های مکمل استفاده شوند. البته باید در نظر داشته باشید که میزان اثرات سابسیژن از میکرونیدلینگ کمتر است اما ممکن است در مواردی استفاده از آن برای فرد منطقی تر باشد.

پرسش و پاسخ‌های متداول در مورد سابسیژن

  1. نحوه کار سابسیژن چگونه است؟

همانطور که در بالا هم گفته شد، سابسیژن یک عمل جراحی سرپایی و زیر پوستی است. در این عمل جراحی خبری از برش و جای زخم نیست. با این‌حال سوزن‌های مخصوصی وجود دارد که به زیر پوست فرو رفته و فرورفتگی‌ها را از جای خود جدا می‌کند. با انجام این‌کار اسکارها در حین درمان کردن جای زخم به جای سابق خود نیز باز می‌گردند.

  1. قبل از انجام سابسیژن چه کارهایی باید کرد؟

بعد از انجام سابسیژن ممکن است با ورم و کبودی کمی مواجه شوید. حتی ممکن است کمی خون مردگی نیز بر روی صورت ایجاد شود که البته طی چند روز از بین خواهد رفت. بنابراین اگر شاغل هستید یا آخر هفته را برای انجام این کار در نظر بگیرید و یا چند روزی را مرخصی بگیرید.

اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید با پزشک مشورت کنید تا در صورت امکان نحوه توقف یا استفاده از آن برای شما مشخص شود. درکل کار خاصی برای انجام این عمل سرپایی لازم نیست. اما بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

  1. هزینه سابسیژن چه قدر است؟

هزینه انجام این عمل زیبایی کاملا وابسته به عمق اسکارها، اندازه و وسعت محل عمل است. بنابراین هزینه این عمل تنها با معاینه و بررسی وضعیت بیمار قابل بررسی است.

  1. سابسیژن موثر تر است یا لیزر؟

لیزر و سابسیژن دو معقوله کاملا جدا هستند. لیزر بیشتر برای جای جوش‌های سطحی و زخم‌های کم عمق کاربرد دارد و به طور کلی عمق کمی از پوست را می‌تواند درمان کند. از سوی دیگر سابسیژن با نفوذ به بافت پوست توانایی از بین بردن اسکارهای عمقی را نیز دارد.

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا