پزشکی

لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک ران عملی است که موجب از بین رفتن چربی ناحیه ران می شود در ادامه با این عمل زیبایی در کلینیک زیبایی مهرزاد بیشتر آشنا می شویم. یکی از بزرگ ترین معضلات برخی از افراد، تجمع چربی و چاقی در قسمت ران پا می باشد. تجمع چربی اضافه در این قسمت از بدن سبب بدفرم و نامتناسب شدن اندام های افراد می شود. علت این تجمع چربی می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، هورمونی و یا نشستن طولانی مدت باشد. این امر موجب کاهش اعتماد به نفس و ناراحتی در افراد بخصوص خانم ها شود.

افرادی که ران چاقی دارند در پوشیدن برخی از لباس ها دچار محدودیت می شوند و این بسیار آزار دهنده است. برای رهایی از شر این چربی های اضافه، یکی از گزینه ها ورزش کردن است اما این کار زمان بر می باشد و در برخی از افراد ممکن است نتیجه مثبت نداشته باشد. افرادی که در زمان سریع تر می خواهند چربی های قسمت ران خود را از بین ببرند می توانند از سایر روش ها مانند لیپوماتیک ران استفاده کنند.
لیپوماتیک ران با مکش چربی های اضافه موجود در قسمت ران سبب لاغر تر شدن این ناحیه می شود و از این رو نشاط و اعتماد بنفس و تناسب اندام را برای فرد به ارمغان می آورد. در واقع لیپوماتیک همان لیپوساکشن می باشد با این تفاوت که دستگاه جدید تر و بروز تر و ایمن تری است.

لیپوماتیک ران در تهران

بوسیله دستگاه لیپوماتیک چربی های اضافه موجود در قسمت ران توسط امواج اینفراسونیک از محل جدا می شود و سپس با استفاده از ارتعاش لوله های بسیار ظریفی به نام کانولا که از طریق ایجاد شکاف های کوجکی در پوست ران وارد بخش زیرین ران شده اند، به صورت کاملا فیزیکی از بدن خارج می گردند. خروج این چربی ها بدون هیچ گونه خونریزی و درد می باشد و در پروسه خروخ این چربی ها از اشعه و امواج استفاده نمی شود.
برای داشتن ران هایی زیبا و خوش فرم روش لیپوماتیک بسیار مناسب و بی دردسر است. اما باید توجه داشت که استفاده از این روش برای همه افراد مناسب نیست . افرادی که به صورت ژنتیکی دارای ران های بزرگ و استخوانی می باشند در زمان استفاده از این روش نتیجه خیلی کمی خواهند گرفت. بهتر است در ابتدا با پزشک خود دیدار کنید و پزشک با بررسی و تجزیه تحلیل بدن شما امکان نتیجه گیری یا عدم نتیجه را برای شما اعلام کند.
پزشک پس از معاینه و بررسی بدن فرد اگر انجام لیپوماتیک ران را صلاح بداند قسمت های مختلف ران را تقسیم بندی می کند. ران افراد به سه قسمت بیرونی درونی و پشت ران تقسیم بندی می شود .برای لاغر دیده شدن پایین تنه باید قسمت جلو ران را لیپوماتیک انجام داد. همچنین لیپوماتیک قسمت خارجی ران در بلندتر دیده شدن پاهای فرد تاثیر دارد.


جراحی لیپوماتیک ران بسیار بی خطر می باشد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست و تنها برای اینکه فرد هیچ دردی را حس نکند از بی حسی موضعی استفاده می شود. فردی که تحت جراحی لیپوماتیک ران قرار می گیرد نیازی به بستری شدن ندارد و تنها سه تا یک هفته دوره نقاهت دارد. فرد بعد از 24 ساعت از عمل می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

همچنین جراحی لیپوماتیک ران بدلیل اینکه تنها شکاف های کوچکی برای عبور کانولاها ایجاد می شود نیازی به بخیه زدن ندارد. از دیگر مزیت های این روش می تواند به عدم سلولیت و عدم وجود خطر آمبولی اشاره کرد به دلیل شل نشدن پوست در این عمل ،نتایج آن ماندگاری طولانی تری خواهد داشت.

تصویر زیر نمونه ای از لیپوماتیک شکم و پهلو است که کلینیک مهرزاد انجام شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لیپوماتیک ران

لاغری و زیبایی اندام یکی از دغدغه های فکری جامعه امروزی می باشد و افراد به دنبال مطمئین ترین و راحت ترین روش برای رسیدن به این خواسته خود همواره تلاش میکنند. در این میان زیبائی پاها نقش چشم گیری در تناسب اندام دارد بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها با وجود ورزش و رژیم های سخت نمی توانند به خواسته خود برسند در برخی دیگر اختلالات هورمونی و یا مشکلات دیگر مانع داشتن رانها متناسب در آنها می شود حتی مواردی مشاهده می شود که فرد دارای پای لاغری است و یا بالاتنه متاسب و زیبایی دارد ولی تجمع چربی در بدنش در ناحیه ران می باشد.
روش لیپوماتیک بسیار مطمئن و بی دردسر برای داشتن رانهای زیبا می باشد ولی باید دقت کنید که این روش برای کسانی که به صورت ژنیتیکی دارای رانهای ماهیچه ای و با استخوانهای بزرگ می باشند تاثیر بسیار زیادی ندارد که دراین صورت پزشک در جلسه مشاوره قبل از جراحی این موضوع را بررسی کرده و شما را از نتیجه احتمالی جراحی مطلع می نماید.

به وسیله لیپوماتیک ران، چربی های اضافه پا توسط امواج اینفراسونیک/   vibration/nutationاز محل اتصال جدا شده و و با روش کاملا فیزیکی بدون بهره گیری از اشعه و حرارت و صرفا به وسیله حرکات لرزشی کانولا به حالتی در می آید که به آرامی و بدون ایجاد درد و خونریزی بوسیله دستگاه از بدن خارج می شود.و باعث فرم گرفتن و زیبایی ران شما می شود.

لیپوماتیک ران


پا دارای نواحی مختلف ازجمله خارج ران – داخل ران – جلو ران – پشت ران – اطراف زانو – پشت ساق و قوزک پا می باشد که عموما این جراحی برای افرادی که دارای بغل ران هستند و یا داخل ران آنها داری حجم بسیار چربی می باشد تاثیر قابل توجهی دارد.
جراحی لیپوماتیک ران بسیار کم خطر بوده و به صورت سرپایی و بدون بیهوشی، از طریق بی حسی موضعی انجام میگیرد همچنین آثار کبودی و ورم آن بسیار کم است .
این جراحی نیازی به برش و بخیه ندارد و تنها با ایجاد شکاف کوچکی در نواحی مشخصی انجام میگیرد. باتوجه به اینکه  عوارض پس از بیهوشی را ندارد و نیازمند بستری نمی باشد، دوره نقاهت کوتاهی بین سه تا هفت روز دارد و فرد 24 ساعت  پس از جراحی می تواند فعالیت روزانه خود را شروع کند.
از مزایای لیپوماتیک ران میتوان به رفع سلولیت و عدم وجود خطر آمبولی اشاره کرد در ضمن این جراحی برخلاف سایر روشها موجب شل شدن پوست نخواهد شد و ماندگاری طولانی تری دارد.
درضمن قابل ذکر است که چربی خارج شده از رانها را می توان جهت تزریق به نواحی دیگر بدن همچون صورت گونه و سینه استفاده نمود.
بنابراین اگر به دنبال روشی کم هزینه، بدون درد و نقاهت طولانی و با کمترین عوارض جانبی جهت زیبایی هرچه بیشتر اندام خود هستید توصیه ما روش لیپوماتیک می باشد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک ران کدامند ؟

  • به میزان کافی استراحت کنید. استراحت کافی موجب تسریع در روند بهبودی می شود.
  •  تا 48 ساعت بعد از عمل امکان دارد مقداری خون ابه از محل عمل خارج شود. فرد باید در حمام محل عمل را ماساژ دهد تا این خون ابه سریع تر از ران خارج گردد.
  •  پانسمان محل لیپوماتیک تا هر زمان که پزشک گفته باشد ضروری می باشد.
  •  هر زمان که توانستید راه بروید پیاده روی را شروع کنید تا خون در پاهایتان لخته نشود.
  •  کمی درد بعد از انجام لیپوماتیک طبیعی است. اگر نمی خواهید درد را احساس کنید می توانید با پزشک خود مشورت کرده و از مسکن های مناسب استفاده نمایید.
  •  مصرف آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز کرده است را فراموش نکنید تا عفونت درمحل لیپوماتیک ایجاد نشود.
  •  تا 48 ساعت گن را به صورت مداوم استفاده کنید بعد از آن تنها در زمان استحمام می توانید گن فشاری را از ران های خود خارج کنید.
  •  اگر در محل لیپوماتیک خارش ایجاد شود با نظر پزشک می توانید از وازلین یا سایر کرم ها استفاده نمایید.
  •  به بیمارن توصیه می شود پس از جراحی لیپوماتیک ران ،پاهای خود را سه بار در روز به مدت شش هفته ماساژ دهید.

مزایای لیپوماتیک ران

همان طور که در بالا گفته شد لیپوماتیک ران روشی جدید و بروز برای لاغر کردن پاها در مدت زمان کوتاه و رسیدن به تناسب اندام با کمترین خطر می باشد. این روش نسبت به سایر روش های لاغری مزیت هایی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم :

  •  جراحی لیپوماتیک روشی امن و کم خطر برای رسیدن به تناسب اندام می باشد.
  •  بعد از جراحی نیازی به هیج بخیه ای نیست و دوره نقاهت افردی که لیپوماتیک ران را انجام می دهند، بسیار کوتاه تر می باشد.
  • عوارض جانبی و ریسک کمتری دارد.
  •  لیپوماتیک ران تحت مجوز های سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و روشی بسیار کم تهاجم است.

عوارض لیپوماتیک ران

اگر چه گفته می شود که استفاده از روش لیپوماتیک بسیار بی خطر و عارضه است اما لیپوماتیک نیز نوعی عمل جراحی می باشد پس عاری از عارضه نیست. در ادامه به چند مورد از عوارضی که ممکن است پس از لیپوماتیک ران فرد دچار آن شود، می پردازیم :
بعد از انجام لیپوماتیک ران درد و تورم در محل ران ایجاد می شود که البته کاملا طبیعی است و به مرور زمان برطرف می شود. اما اگر پس از گذشت یک هفته از انجام لیپوماتیک درد و تورم همچنان ادامه پیدا کرد پزشک خود را در جریان بگذارید.
ماده بی حسی و خون اضافه و سایر مایعاتی که در محل شکسته شدن چربی ها جمع می شوند طی یکی دو روز از محل برش ها خارج می شوند و این عارضه نیز طبیعی است. احساس خستگی و سرگیجه نیز تا چند روز در فرد احساس خواهد شد که ناشی از ماده بی حسی تزریق شده است و به مرور زمان از بین خواهد رفت. عارضه مهم لیپوماتیک ران ،ایجاد عفونت در محل تخلیه چربی است که اگر نکات بهداشتی و توصیه های پزشک و مصرف منظم آنتی بیوتیک تجویزی را رعایت کنید می توانید از بروز عفونت جلوگیری نمایید .اما اگر هر گونه نشانه عفونت را در محل برداشت چربی مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید.

هزینه لیپوماتیک ران چقدر است ؟

هزینه عمل لیپوماتیک ران برای هر شخصی متفاوت می باشد. عواملی که بر میزان هزینه لیپوماتیک ران می تواند تاثیر بگذارد معمولا شامل: تجربه و تخصص پزشک جراح ،تجهیزات مورد استفاده در هنگام لیپوماتیک ،میزان چربی خارج شده از بدن، مراقبت های قبل و بعد از عمل، موقعیت جغرافیایی بیمارستان و یا کلینیک ،ماده بیهوشی یا بی حسی مورد استفاده و . . . بستگی دارد.


بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام لیپوماتیک ران با پزشک خود در مورد تعیین هزینه کلی این عمل صحبت نمایید. همچنین اگر چربی خارج شده برای حجیم کردن بخش های دیگر از بدن مورد استفاده قرار بگیرد این عمل هزینه جداگانه خواهد داشت. چون لیپوماتیک ران از جمله عمل های زیبایی محسوب می شود و منشا پزشکی ندارد به همین خاطر بیمه هیچ کدام از هزینه های آن را تقبل نمی کند. برخی از پزشکان جراح برای رفاه حال بیماران خود شرایط اقساطی را در نظر می گیرند.

سوالات مربوط به لیپوماتیک ران

یکی از مهم ترین سوالی که در مورد لیپوماتیک ران باید پرسید این است که چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام لیپوماتیک ران می باشند؟
با وجود همه مزیت های ذکر شده برای لیپوماتیک ران، اما این روش برای همه افراد مناسب نیست و فرد در ابتدا باید با یک جراح متخصص و ماهر در این زمینه مشورت نماید. معمولا بهترین سن برای انجام لیپوماتیک ران 18 تا 45 سال می باشد چون در این برهه سنی پوست دارای انعطاف پذیری مناسبی می باشد . افراد مسن اگر به انجم این جراحی نیاز دارند می توانند با مشورت پزشک خود و تحت شرایط خاص لیپوماتیک ران را انجام دهند.
به طور کلی کاندیدای مناسب برای لیپوماتیک ران عبارتند از :

  •  افرادی که دارای توده های چربی مقاوم در برابر رژیم و ورزش می باشند.
  • افرادی که در گذشته در قسمت ران عمل لیپوماتیک انجام نداده اند.
  •  افرادی که پوست سفتی دارند و انعطاف پذیری مناسبی دارند.
  • افرادی که دچار نوسانات وزن نیستند.
  •  افرادی که می خواهند بدنشان را فرم دهی کنند.
  •  افرادی که به بیماری دیابت ،فشار خون و یا بیماری های قلبوی ریوی مبتلا نیستند
  •  افرادی که از لحاظ فیزیولوژیکی در وضعیت سالم و ثابتی قرار دارند.

انجام چه کار هایی بعد از لیپوماتیک به لاغری بدن کمک می کند ؟

بعد از انجام لیپوماتیک باید مدت ها رژیم غذایی معینی داشته باشد و از مصرف غذا هایی با نمک و چربی بالا پرهیز نمایید تا چربی اضافه دوباره برنگردد و بهترین نتیجه از لیپوماتیک ران حاصل شود.

کبودی حاصل از لیپوماتیک ران تا چه زمانی باقی خواهد ماند ؟

ایجاد کبودی و ورم بعد از لیپوماتیک ران کاملا طبیعی است و اصلا جای نگرانی نیست .معمولا تا یک هفته بعد از جراحی از بین می رود . در صورتی که بعد از یک هفته از انجام لیپوماتیک تورم و کبودی همچنان باقی ماند باید به پزشک مراجعه نمایید.

پس از لیپوماتیک ران از چه زمانی به فعالیت های روزانه می توان پرداخت ؟
انجام فعالیت های روزانه 24 ساعت بعد از عمل میسر می باشد .

پس از لیپوماتیک ران ترشح خارج شده از بدن طبیعی است ؟
یک روز پس از لیپوماتیک ممکن است مایع همراه با خون از محل سوراخ ها خارج شود که کاملا امری طبیعی است و میزان این مایع خارج شده ارتباط مستقیمی با میزان چربی خارج شده دارد.
نتایج لیپوماتیک تا چه مدت باقی می ماند ؟
سلول های چربی ناحیه ران به صورت دائمی برداشته می شود و اگر شخص اصول توصیه شده را رعایت و رژیم غدایی را تامدتی حفظ کند این نتیجه به صورت دائمی خواهد بود. البته جراحی لیپوماتیک یک درملان موضعی است و نمی تواند عدم چاقی اندام های دیگر را تضمین کند .در افراد مسن به دلیل انعطاف پذیری کمتر پوست و سلول های چربی نمی توان نتایج را دائمی دانست.

آیا شنا کردن پس از لیپوماتیک ران مجاز است ؟
پزشکان توصیه می کنند تا بسته شدن کامل شکاف های ایجاد شده در قسمت ران از رفتن به استخر و سونا پرهیز نمایید.
آیا بر روی محل لیپوماتیک شده می توان کمپرس سرد یا گرم استفاده کرد ؟
اکثر پزشکان استفاده از کمپرس سرد یا گرم را بر روی محل لیپوماتیک شده مجاز نمی دانند .و نیازی به این کار نیست.
اگر محل شکاف ها دچار خارش شوند چه باید کرد ؟
اگر محل شکاف های ایجاد شده بر روی ران دچار خارش شوند فرد می تواند با نظر پزشک از وازلین یا پماد های مخصوص استفاده نماید.
آیا وجود اختلالات قاعدگی در افرادی که لیپوماتیک انجام داده اند طبیعی می باشد ؟
بله .معمولا خانم هایی که تحت جراحی لیپوماتیک ران قرار می گیرند امکان دارد در چرخه قاعدگی خود اختلال داشته باشند که امری طبیعی است و پس از گذشت مدتی به روال طبیعی خود بازخواهد گشت.
فردی که لیپوماتیک ران اجام داده است چه مدت بعد می تواند به سفر برود ؟
معمولا پزشکان تا ده روزبیماران خود را از رفتن به سفر منع می کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند.

با توجه به مواردی که درباره لیپوماتیک ران گفته شد نکته مهم در رابطه با این نوع جراحی زیبایی غیر تهاجمی مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک متخصص زیبایی است. کلینیک زیبایی مهرزاد از جمله کلینیک های معتبر در زمینه انجام جراحی های غیر تهاجی زیبایی به روش های نوین و با استفاده از کادر مجرب و بسیار با تجربه است.

لیپوماتیک ران و ساق پا

افراد زیادی هستند که ران و ساق پای چاقی دارند و به علت تجمع چربی اضافه در این قسمت از بدن تناسب کلی اندامشان برهم خورده است به علاوه به علت چاقی در این ناحیه نمی توانند شلوار و یا دامن کوتاه بپوشند. این افراد معمولا از ورزش ها و رژیم های خاص نیز استفاده می کنند اما به علت سفت بودن چربی های این ناحیه درصد خیلی کمی نتیجه می گیرند. لیپوماتیک ران و ساق پا بهترین پیشنهاد برای این افراد می باشد که می توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی مهرزاد چربی ران و ساق پای خود را از بین برده و اندازه این قسمت ها را کوچک کرده و به نتیجه ایده آل دست پیدا کنند.
این روش بین همه افراد مخصوصا خانم ها به زیبایی اندام خود بیشتر توجه دارند ،محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.

لیپوماتیک ران 8

لیپوماتیک چیست ؟

لیپوماتیک روشی نوین و جایگزینی مناسب برای روش های دردناک قدیمی می باشد .به وسیله این روش می توان چربی های اضافه تجمع یافته در قسمت های مختلف بدن را خرد کرده و از بدن خارج نمود. در این روش دیگر خبری از برش های زیاد و عمیق ،بیهوشی ،عمل سخت و طولانی مدت ،درد و خونریزی زیاد وجود ندارد و تنها با یک داروی بی حسی موضعی و ایجاد چند سوراخ کوچک که به صورت سرپایی می باشد مقدار قابل توجهی از حجم چربی اضافه را از ران و ساق پا بیرون کشید.

نحوه لیپوماتیک ران و باسن

قسمت ران و باسن نقاطی از بدن هستند که بیشتر در خطر چاقی و تجمع چربی های اضافه قرار دارند. این عارضه بخصوص در بین خانم ها به خاطر هرمون های زنانه و تحرک کمتر بیشتر دیده می شود. از دیگر عواملی که ممکن است در چاق شدن ران ها و باسن تاثیرگذار باشند دو عملی ژنتیک و بارداری می باشند . برخی از افراد با توجه به ژنتیک از همان دوران بلوغ ران و باسن بزرگی دارند و برخی از افراد دیگر در دوران بارداری با تجمع چربی اضافه در قسمت ران و باسن خود مواجه می شوند. به دلیل سفت بودن چربی های تجمع یافته در این نواحی از بدن خیلی کم پیش میاید تا با ورزش و رژیم غذایی خاص بتوان آنها را از بین برد. معمولا برای این افراد استفاده از یکی از روش های لاغری موضعی توصیه می شود.
یکی از بهترین روش های لاغری لیپوماتیک می باشد. لیپوماتیک ران و باسن روشی نوین و کم خطر برای افرادی است که با چاقی موضعی مواجه می باشند.

معمولا این افراد بعد از مراجعه به پزشک زیبایی ،پزشک تمامی مراحل و نحوه عمل لیپوماتیک را به آنها توضیح می دهد. نحوه لیپوماتیک ران و باسن بدین شرح است که در ابتدا پزشک با بررسی بدن بیمار نقاطی را که قرار است چربی از آنجا خارج گردد علامت گذاری می کند و با ماده بیحسی موضع را بی حس می کند .سپس سوراخ های کوچکی در نقاط تعیین شده ایجاد کرده و لوله های ظریف کانولا را وارد قسمت های زیرین پوست و بخش تجمع چربی ها می کند . با ارتعاش این لوله ها چربی ها در هم شکسته و خرد می شوند و سپس بوسیله مکش دستگاه ساکشن از بدن خارج می گردند . این عمل کاملا سرپایی می باشد و زیبایی و تناسب اندام را برای فرد به ارمغان می آورد.

آیا لیپوماتیک ران در دارد؟

در عمل لیپوماتیک برخلاف روش های قدیمی از بی حسی موضعی استفاده می گردد به همین دلیل فرد در حین لیپوماتیک هیچ دردی را احساس نمی کند. این عمل نیاز به بستری نداشته و بیمار پس از پایان لیپوماتیک می تواند به خانه برگردد. افرادی که لیپوماتیک ران انجام می دهند ممکن است 2 تا 4 روز درد خفیفی را احساس کنند اما به مرور زمان و با گذشت این مدت درد خفیف نیز از بین خواهد رفت .معمولا پزشک برای کنترل درد خفیف نیز داروی مسکن تجویز می کند.

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا