پزشکی

لاغری با لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یکی از روش های لاغری است که امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار است. لاغری با لیپوماتیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و از این رو افراد بسیاری می خواهند این روش لاغری را تجربه کنند. کلینیک مهرزاد با تیم تخصصی خود در زمینه لاغری با لیپوماتیک و با استفاده از جراحان فوق تخصصی خود آماده ارائه خدمات لیپوماتیک به شما عزیزان است. در ادامه اطلاعات لازم در خصوص لیپوماتیک و لاغری با لیپوماتیک را می توانید بدست آورید.

لاغری با لیپوماتیک چیست

لاغری و تناسب اندام یکی از معیارهایی است که اغلب افراد امروزه به آن اهمیت خاصی می دهند. برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل اغلب افراد از راه های متفاوتی استفاده می کنند که برخی از این راه ها بی فایده است و فرد به نتیجه ی ایده آل خود نخواهد رسید.

اخیرا روشی برای لاغری ارائه شده است که یکی از موثرترین روشهای لاغری است. اغلب افرادی که نمی توانند به کمک رژیم غذایی و ورزش به اندام ایده آل خود برسند می توانند به کمک لیپوماتیک لاغر شوند.

لاغری از مهم ترین مسائلی است که بسیاری از افراد به دنبال داشتن یک شکم تخت و مسطح هستند با توجه به تکنیک های نوین پزشکی امروزه دیگر هیچ آرزویی برای هیچ کس محال نیست زیرا که  با استفاده از لاغری با لیپوماتیک بیشتر خانم ها با انجام فعالیت های ورزشی و کنترل کردن وزن شان به هدف خودشان می رسند. افراد زیادی برای لاغری تلاش می کنند که خیلی اوقات به هدف هایشان نمی رسند. برای همین هم امروزه جراحی زیبایی روشی است که خیلی زود افراد را به هدف شان می رساند در میان جراحی های زیبایی و جراحی پلاستیک لاغری با لیپوماتیک می تواند برای بازسازی بدن بسیار ایده مناسبی باشد در این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی مهم ترین انتخاب، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است که شما را به آنچه که می خواهید برساند.

تخلیه چربی بدن با استفاده از نیروی مکش روش نوینی است که بدون نیاز به بیهوشی و برشی برای لاغری نقاط مختلف بدن به صورت موضعی استفاده می شود. این روش بر عکس روش های که نیاز به برش و بستری دارد کاملا آسان و بدون درد است که در یک جلسه مقدار قابل توجهی از چربی را از بدن تخلیه می کند.

لاغری با لیپوماتیک

نمونه کار لاغری با لیپوماتیک

تعریف لیپوماتیک

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید تعریف لیپوماتیک است. لیپوماتیک روشی است برای لاغری که یکی از روشهای مدرن لاغری به حساب می آید. در واقع می توان گفت که دستگاه لیپوماتیک یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته است که چربی های اضافی بدن را تخلیه می کند.

در روش لیپوماتیک به کمک امواج اینفراسونیک باعث جداسازی سلولهای چربی می شوند و چربی ها را از بدن خارج می کنند. لازم به ذکر است که در این روش سلول ها چربی تخریب نخواهند شد و همین امر سبب می شود که سلولهای چربی مجدد جهت حجیم سازی بندن فرد قابل استفاده باشند.

مزایای لاغری با لیپوماتیک

  • تورم و ترشحات در این روش نسبت به روشهای دیگر بسیار کمتر است.
  • در این روش لایه ی چربی زیر پوست کاملا یکنواخت بوده و هیچ گونه ناهمواری در پوست مشاهده نخواهد شد.
  • لیپوماتیک روشی کاملا بی درد است و نیازی به داروهای کاهش درد نمی باشد.
  • در این روش خطر آمبولی بسیار کمتر از روشهای دیگر است.
  • بعد از جراحی نیازی به بستری شدن فرد نمی باشد.
  • در این روش نیازی به بیهوشی نمی باشد و لیپوماتیک با بی حسی انجام خواهد شد.
  • مدت زمان استفاده از گن در روش لیپوماتیک نسبت به روشهای دیگر لاغری بسیار کمتر است.

نحوه لاغری با لیپوماتیک

در کنار روش های بسیاری که وجود دارد لاغری با لیپوماتیک روشی است ماندگار و موثر برای از بین بردن چربی های اضافی بدن که بدون هیچ گونه درد و خونریزی باعث لاغری اندام فرد به راحتی و بدون عوارض می شود.

نحوه لاغری با لیپوماتیک در این روش حجم بالایی از چربی ای اضافی بدن با استفاده از سوراخ های بسیار کوچکی در حد ۳ الی ۵ میلیمتر که در قسمت مورد نظر ایجاد می شود. برای تخلیه چربی های اضافی با استفاده از دستگاه مخصوص که به صورت ویبره ای عمل می کند چربی ها را خرد کرده را از بدن خارج می کند. در واقع می توان گفت که لیپوماتیک کم درد سرترین روشی است که افراد می توانند تا با انجام آن به اندام ایده آل خود برسند.

با توجه به سهولت کار انتخاب یک جراح مناسب نیز برای لاغری با لیپوماتیک در تحقق هدف خود بسیار لازم و ضروری است. کلینیک زیبایی مهرزاد از جمله کلینیک های زیبایی است که جراحی های زیبایی موضعی در این کلینیک زیر نظر برترین جراحان زیبایی انجام می شود.

کلینیک مهرزاد کلینیک تخصصی لاغری با دستگاه های پیشرفته و ارائه روش های لاغری با دستگاه توسط بهترین جراحان پلاستیک آماده ارائه خدمات لیپوماتیک است.

هزینه لاغری با لیپوماتیک

همان طور که درباره لیپوماتیک گفتیم لاغری با لیپوماتیک در واقع  استفاده از انرژی با سرعت بالا برای تجزیه چربی است که چربی مایع پس از آن به آرامی مکیده می شود و از بدن دفع می شود. هزینه لاغری با لیپوماتیک معمولا بستگی به تعداد مناطق تحت درمان ، موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجهیزات کلینیک، نوع کلینیک، تجربه و مهارت پزشک دارد. اما در ایران در بسیاری از کلینیک های زیبایی هزینه لاغری شکم و پهلو با لیپوماتیک 5 الی 8 است.

با توجه به این که لاغری با لیپوماتیک نوعی جراحی زیبایی است تحت پوشش بیمه درمانی نیست. این روش با توجه به مزایایی که دارد مشکلات ایمنی ‌ای که در سایر روش های لاغری ممکن است به وجود بیاید را ندارد و سیستم ایمنی لیپوماتیک کار حفاظت از بافت ‌های بدن را انجام می ‌دهد.

علاوه بر مواردی که بر هزینه لیپوماتیک تاثیر گذار است هزینه لیپوماتیک به حجم چربی‌ ای که باید از بدن برداشته شود نیز بستگی دارد. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند پیچیده بودن جراحی زیبایی نیز در تعیین هزینه لیپوماتیک دخالت دارند. مدت‌ زمان بیهوشی نیز بر هزینه لیپوماتیک تأثیر گذار است.

موارد استفاده لیپوماتیک

از لیپوماتیک می توان برای لاغر کردن نواحی زیر استفاده نمود:

  • شکم
  • پهلو
  • ران
  • ساق پا
  • اطراف زانو
  • ناحیه پشت
  • غبغب
  • بازو
    از لیپوماتیک می توان جهت جراحی مجدد و یا همراه با سایر روشهای لاغری استفاده نمود تا به نتایج بهتری از جراحی دست یافت.

لاغری با لیپوماتیک بازو

مطمئن افزایش سن از جمله دلایل بازر شل شدن پوست بدن است افراد زیادی با افزایش سن و چاقی متاسفانه دچار مشکلات پوستی و اضافه وزن در نواحی مختلف می شوند که لاغری لیپوماتیک بازو با توجه به مزایایی که دارد بسیار با ارزش است. معمولا بیشتر خانم ها با عارضه ی افتادگی شکم و پهلو و بازو مواجهه هستند که این عارضه با انجام لیپوماتیک بازو به راحتی قابل انجام است. زیرا لیپوماتیک بازو روشی در لاغری موضعی می ‌باشد که در مدت زمانی کوتاه قابل انجام است و به بالا رفتن اعتماد به نفس و روحیه افراد کمک می کند.

در این روش پس از انجام بررسی های لازم متخصص زیبایی نواحی استخراج چربی مشخص می شود و بعد انتخاب روش بیهوشی در قسمت مورد نظر برش کوچکی برای وارد کردن لوله نازک ( کانال لیپوماتیک ) انجام می شود  و سپس با استفاده از مکش چربی های اضافی برداشته می شود. پانسمان مناسبی بعد از برداشتت چربی بر روی مکان های که لوله نازک مکش چربی وارد شده بود انجام می شود و بیمار بعد از یک ساعت می تواند ترخیص شود.

لاغری با لیپوماتیک می تواند بازو های شما را زیبا و خوش فرم نماید و چربی های اضافی از آن را بیرون بکشد. لیپوماتیک با قدرت لیفت بالایی که دارد می تواند باعث سفت شدن و جمع کردن بازو های شما می شود. که بسیار مورد توجه است.

لاغری با لیپوماتیک شکم

در بحث لاغری لیپوماتیک شکم جدید ترین نسل جراحی زیبایی لاغری لیپوماتک شکم است که این روش به رفع سریع چربی های نواحی مختلف کمک می کند در لاغری لیپوماتیک شکم پزشک متخصص، پس از انجام بی‌ حسی موضعی، برش ‌های بسیار کوچکی در نواحی شکم ایجاد می ‌کند. از طریق همین سوراخ‌ های ایجاد شده، لوله مخصوصی به‌ نام کانولا، وارد بدن می ‌شود باعث لیفت هم زمان پوست نیز می شود، قدرت لیفت در لیپوماتیک بسیار زیاد است و بعد از جراحی اثری از جای برش یا بخیه وجود نخواهد داشت.

با توجه به نوع برش در لاغری لیپوماتیک شکم میزان درد و خونریزی در این روش لاغری بسیار کم است. از روش لیپوماتیک  علاوه بر شکم برای لاغری پهلو، ران و ناحیه پشت، درمان چاقی صورت شامل از بین بردن غبغب و همچنین بازو ها استفاده می شود. و از همین رو نیز قیمت لیپوماتیک برای بخش های مختلف بدن متفاوت است.

لاغری با لیپوماتیک

لاغری با لیپوماتیک ران

جراحی لیپوماتیک ران بسیار کم خطر بوده و به صورت سرپایی و بدون بیهوشی، از طریق بی حسی موضعی انجام میگیرد همچنین آثار کبودی و ورم آن بسیار کم است .
این جراحی نیازی به برش و بخیه ندارد و تنها با ایجاد شکاف کوچکی در نواحی مشخصی انجام میگیرد. باتوجه به اینکه عوارض پس از بیهوشی را ندارد و نیازمند بستری نمی باشد، دوره نقاهت کوتاهی بین سه تا هفت روز دارد و فرد 24 ساعت پس از جراحی می تواند فعالیت روزانه خود را شروع کند.
از مزایای لیپوماتیک ران میتوان به رفع سلولیت و عدم وجود خطر آمبولی اشاره کرد در ضمن این جراحی برخلاف سایر روشها موجب شل شدن پوست نخواهد شد و ماندگاری طولانی تری دارد.

داشتن ران های درشت باعث می شود تا تناسب اندام برهم بخورد لیپوماتیک ران و لاغری با لیپوماتیک با این روش نه تنها در ایران بلکه از رایج ترین انواع جراحی در سراسر جهان است که با توجه به مزایایی که دارد و همچنین تناسب بخشیدن به ظاهر و زیبایی بدن این روش یکی از محبوب ترین انواع جراحی زیبایی تبدیل شده است. افراد چاقی که از ناحیه پائین تنه دچار مشکل هستند. و از ظاهر خود کاملا ناراضی هستند و تناسب اندام بسیار خوبی ندارند، می توانند تا این روش را امتحان کنند.

این افراد می توانند تا به کمک لیپوماتیک ران چربی های اضافی این ناحیه را به راحتی و فقط با یک جلسه مراجعه به کلینیک زیبایی مهرزاد و زیر نظر متخصص زیبایی از بین ببرند و ظاهری زیبا را خلق کنند. چاقی قسمت ران نه تنها باعث مشکل در تناسب اندام می شود بلکه چاقی این قسمت در خانم باعث سائیده شدن پوست ران به هم  و باعث التهاب پوست این ناحیه می شود. از این رو با کمک لاغری با لیپوماتیک می توان به رفع این مشکل کمک کرد. از این رو از بین بردن چربی های ران می تواند باعث ایجاد در تغییر ظاهر بدن و در نتیجه راحتی فرد در استفاده  از شلوار های جین شود.

با توجه به روش های بسیاری که وجود دارد افراد امروزه به جای استفاده از رژیم های سخت و فعالیت های سنگین که گاهی اوقات نیز فرد را خسته می کرد سراغ استفاده از روش های جراحی زیبایی می کند رهایی از شر چربی ‌های اضافه و داشتن اندام ایده ال امروزه با روش‌ های مختلف جراحی لاغری و پیکرتراشی، ابدومینوپلاستی، ساکشن و لیپوساکشن به سادگی امکان پذیر است و این کار ها در بیشتر کلینیک های زیبایی در دنیا با رعایت تمام موارد انجام می شود.

همان طور که درباره این روش گفتیم لاغری با لیپوماتیک یکی از این روش‌ های پیکر تراشی است که برای حذف و برداشتن چربی ‌های اضافه بدن  افراد زیادی ان را انجام می دهند که این روش نه تنها برای ران انجام می شود بلکه در کلینیک زیبایی مهرزاد لیپوماتیک در قسمت ‌های مختلف بدن مثل شکم ،ران ،گردن ، باسن و … . استفاده می ‌شود که در بحث میزان هزینه باید بگوییم میزان هزینه لاغری با لیپوماتیک هر یک از این قسمت ها با دیگری متفاوت است.

در کلینیک زیبایی مهرزاد که از معتبر ترین و مجهز ترین کلینیک های زیبایی است تمامی خدمات لاغری با لیپوماتیک نظر برترین و ماهرترین و با تجربه ترین جراحان زیبایی با هدف نتیجه گیری عالی و رضایت بیمار با مناسب ترین میزان هزینه انجام می شود.

اقدامات قبل از لیپوماتیک

  • برای انجام این عمل جراحی باید ناشتا باشید.
  • دو روز قبل از عمل آسپرین مصرف نکنید.
  • دو روز قبل از عمل از مصرف سیگار بپرهیزید.
  • آزمایشات لازم باید قبل از عمل انجام شود.
  • یک روز قبل از عمل روغن ویتامین ای مصرف نکنید.
  • در صورتی که سابقه ی بیماری خاصی را دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • لازم است که عکس های قبل از عمل جهت تکمیل پرونده گرفته شود.
  • پر کردن رضایت نامه قبل از عمل لازم است.

اقدامات بعد از لیپوماتیک

  • به مدت 2-3 هفته از گن استفاده نمایید.
  • به مدت دو ماه بعد از لیپوماتیک از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.
  • برای مدتی بهتر است از توالت فرنگی استفاده نمایید.
  • به مدت 3-5 روز بهتر است که دراز بکشید و به صورت 90 درجه ننشینید.
  • یک روز بعد از عمل بهتر است که پانسمان اولیه توسط پزشک تعویض گردد.
  • تا دو روز بعد از عمل بهتر است که در هنگام خوابیدن از سفره پلاستیکی یا Draw sheet استفاده نمایید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک مانند آنتی بیوتیک ها به طور مرتب مصرف گردد.
  • تا زمانی که سوراخ های ایجاد شده کاملا بسته نشده است از رفتن به جکوزی ، شنا و داخل وان دوری کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین به مدت یک هفته بعد از عمل دوری نمایید.
  • به مدت یک ماه بعد از عمل از خوردن غذاهای نمکی و چرب دوری نمایید.
  • ماساژ با لوسیون بعد از عمل به کاهش تورمات و بهبودی کمک مهمی خواهد کرد.
  • از کمپرس سرد یا گرم در ناحیه ی لیپوماتیک شده بعد از عمل اجتناب نمایید.

سرگیجه بعد از در آورن گن

بعد از انجام لیپوماتیک باید از گن استفاده نمایید. یکی از مشکلاتی که اغلب افراد دارند داشتن سرگیجه بعد از در آوردن گن است. اغلب افراد در این باره سوال دارند. در پاسخ به این سوال می توان گفت که این امر طبیعی است و افت فشار باعث بروز این مشکل خواهد شد. برای حل این مشکل نیاز است که پس از در آوردن گن به مدت 10 دقیقه دراز بکشید تا فشار شما تنظیم گردد و سرگیجه شما رفع شود.

مشاوره قبل از عمل لاغری لیپوماتیک

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از عمل مشاوره با پزشک است. بهتر است که قبل از اقدام برای انجام لیپوماتیک با پزشک خود مشاوره ای داشته باشید تا در ارتباط با نحوه ی انجام لیپوماتیک و اقدامات قبل و بعد از عمل، اطلاعات لازم را کسب نمایید و برای انجام جراحی لیپوماتیک آمادگی لازم را داشته باشید.

لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان

یکی از بهترین مزیت های که لیپوماتیک دارد ، تزریق چربی پس از خارج نمودن چربی ها می باشد زیرا در روش لیپوماتیک تخریب سلولهای چربی صورت نمی گیرد .
بیماران و متقاضیان لیپوماتیک پس از استخراج چربی اضافه بدن می توانند از پزشک درخواست کنند که چربیها را به نقاط مورد نیاز بدن جهت زیبایی تزریق نمایند .
تزریق چربی را می توان به صورت ، سینه ، بدن و … انجام داد ، در این روش همزمان با رفع عیوب اندام و صورت می توان به اندامی زیبا دست یافت .
عوارض تزریق چربی :
لازم به ذکر است که عوارضی که بیان می شود در همه ی اشخاص رخ نمی دهد و اگر لیپوماتیک را در مراکز معتبر انجام دهند که احتمال رخ دادن این عوارض بسیار نادر و اندک است زیرا در مراکز معتبر تیم جراحی دارای تجربه و مهارت کافی می باشند .
انجام لیپوماتیک ممکن است عوارض عمومی و یا عوارض اختصاصی داشته باشد که در ذیل به آنها اشاره می شود :
کبودی و اندکی تورم یا خونمردگی :
در ناحیه ای که انتقال چربی انجام می شود احتمال بروز اندکی خونمردگی و تورم در ناحیه عمل وجود دارد . لازم به ذکر است که تورم بسیار اندک است که نمی توان آن را عارضه تلقی کرد در خصوص تورم و خونمردگی بیمار نباید نگران باشد، زیرا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی این مشکلات حل خواهد شد و بهبودی حاصل خواهد شد .
البته بیماران می توانند جهت بهبودی سریع تر به مدت 48 از کمپرس سرد استفاده کنند .
عفونت :
این عارضه بسیار نادر اتفاق می افتد ، پزشک و تیم جراحی با رعایت نمودن بهداشت و رعایت استریلاسیون می توانند از وقوع این عارضه جلوگیری کنند .
عدم تقارن :
تزریق چربی در نواحی متقارن صورت ممکن است ، با عدم تقارن روبرو شود. جهت رفع این مشکل می توان با ماساژ و گرم کردن ناحیه مورد نظر مشکل عدم تقارن را برطرف نمود . مزیتی که تزریق فیلر نسبت به تزریق چربی دارد،عدم ایجاد حساسیت و جابجا شدن چربی ها می باشد .

ماندگاری تزریق چربی

طبق آماری که منتشر شده است 70% چربی تزریق شده دارای ماندگاری همیشگی است . با استفاده از روش پی آر پی می توان ماندگاری و تاثیر بیشتر تزریق ژل را فراهم کرد .
انجام پی آر پی را میتوان همزمان با تزریق چربی و یا پس از گذشت مدت زمانی پس از عمل لیپوماتیک انجام داد .تزریق چربی را می توان به نواحی مختلف بدن انجام داد ، در این روش می توان موارد زیر را اصلاح نمود :

  • گودی زیر چشم
  • کبودی زیر چشم
  • ایجاد گونه
  • رفع چین و چروک عمیق صورت
  • حجیم سازی باسن
  • فرم دادن به باسن
  • فرم دهی و حجیم سازی سینه
    لازم به ذکراست می توان چربی ها را تا سه ماه نگهداری کرد .

سوالات متداول لاغری لیپوماتیک

چه میزات تورم و کبودی بعد از لیپوماتیک وجود دارد؟

معمولا 5 الی 7 هفته کبودی در ناحیه عمل خواهید داشت و پس از مدتی کبودی ها از بین می روند.

آیا می توانید چربی برداشته شده را به ناحیه دیگری تزریق کنید؟

بله امکان تزریق چربی به دست، باسن و صورت پس از لیپوماتیک وجود دارد.

هزینه لاغری با لیپوماتیک چقدر است؟

هزینه لاغری با لیپوماتیک با توجه به ناحیه لیپوماتیک و میزان چربی متفاوت است.

کدام نواحی بدن را می توان لیپوماتیک کرد ؟

چربی اضافه و انباشته شده در باسن و ران، چربی نواحی ساق پا، چربی بازو، چربی سینه، چربی خط سوتین و پشت، چربی نقاط حساس مانند بخش کمر، چربی پهلو وشکم

تحریریه پدیاگرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا