سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک روش پزشکی غیر تهاجمی است که به طور فزاینده ای در پزشکی زیبایی برای سفت کردن پوست و جوانسازی صورت استفاده می شود. این روش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا برای گرم کردن لایه‌های عمیق‌تر پوست و تولید کلاژن و در نتیجه ظاهری جوان‌تر و سفت‌تر عمل می‌کند. گاهی اوقات "لیفت صورت در زمان ناهار" نامیده می شود زیرا درمان سریع، بسیار قابل تحمل است و هیچ زمان از کار افتادگی ندارد.

یکی از مزایای کلیدی هایفو در پزشکی زیبایی، کم تهاجمی بودن آن است، به این معنی که نیازی به برش یا جراحی نیست. این روش از طریق پوست انجام می شود و در نتیجه زمان استراحت یا بهبودی برای بیماران بسیار کم است. این باعث می شود هایفو گزینه ای جذاب برای کسانی باشد که به دنبال بهبود ظاهر خود بدون انجام اقدامات اساسی هستند.

از هایفو می توان برای هدف قرار دادن نواحی خاصی از صورت مانند گردن، گردن و ابرو برای سفت کردن پوست افتاده و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای بهبود ظاهر گونه‌ها و خط فک استفاده کرد و ظاهری شفاف‌تر و جوان‌تر به بیماران می‌دهد.

علاوه بر فواید سفت کننده پوست، هایفو همچنین نشان داده است که تولید کلاژن را تقویت می کند که می تواند ظاهری جوان تر و درخشان تر داشته باشد. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و وظیفه کشسانی و استحکام پوست را بر عهده دارد. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد و منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. هایفو می تواند با تحریک تولید الیاف کلاژن و الاستین جدید به معکوس کردن این فرآیند کمک کند.

این درمان روی افراد بالای 30 سال با شلی متوسط ​​پوست بهترین نتیجه را دارد. اگر پوست شما بسیار شل یا شل شده باشد، بعید به نظر می رسد که درمان موثر باشد، اگرچه پزشک می تواند به شما توصیه کند که آیا در این دسته قرار می گیرید یا خیر. هایفو برای افرادی که ضایعات یا آسیب شدید به ناحیه درمان، ایمپلنت های فلزی یا آکنه شدید دارند، مناسب نیست.

چگونه می توان از هایفو برای درمان های صورت استفاده کرد؟

درمان هایفو برای صورت به عنوان یک لیفت صورت غیر تهاجمی عمل می کند. پوست را بلند و سفت می کند، چین و چروک ها و خطوط ریز را اتو می کند، منافذ را کوچک می کند، تشکیل خط V و خطوط جول را هدف قرار می دهد. هایفو باعث بهبود رنگ کلی پوست، منافذ، روشنایی و قابلیت ارتجاعی می شود.

می توان از آن برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از صورت مانند گردن، خط فک و ابرو استفاده کرد تا ظاهر کلی صورت را بهبود بخشد و ظاهری جوان تر ایجاد کند. علاوه بر این، درمان های HIFU ممکن است گزینه مناسبی برای کسانی باشد که می خواهند ظاهر خود را بدون انجام اقدامات یا برش های بزرگ بهبود بخشند.

این لایه SMAS ناحیه واقعی است که جراح پلاستیک تحت عمل جراحی با استفاده از چاقو می کشد و سفت می کند. هایفو این لایه را بدون هیچ برش جراحی هدف قرار می دهد و به بیمار یک لیفت صورت بدون وقفه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید بدون هیچ گونه خطرات مرتبط با جراحی، نتایج عالی کسب کنید، مانند عفونت، جای زخم، تورم و غیره. درمان ها سریع هستند و بسته به سطح شلی پوست شما، می توان نتایج را بلافاصله برای برخی از بیماران مشاهده کرد.

چه کسانی از هایفو در کلینیک خود استفاده می کنند؟

HIFU به دلیل نتایج سریع و طولانی مدت که در طول زمان بهبود می یابد، فناوری مورد علاقه پزشکان برتر زیبایی است. سرعت و ماهیت غیر تهاجمی آن، آن را به وسیله ای عالی برای درمان حجم بالای بیماران تبدیل کرده و نتایجی مشابه لیفت صورت تهاجمی، اما بدون برش های دردناک ارائه می دهد.

درمان هایفو به عنوان "لیفت صورت در زمان ناهار" شناخته می شود زیرا سریع است و می توانید به سر کار خود بازگردید و به روز خود ادامه دهید. برخی از افراد ممکن است کمی قرمزی خفیف و شاید کبودی خفیف در روز بعد داشته باشند.

ویدیوی زیر را تماشا کنید که در آن دکتر مریم مارتینز از کلینیک های مشهور sk:n در لندن توضیح می دهد که چرا دوست دارد از HIFU برای بیماران خود استفاده کند.

آیا می توان از هایفو برای مجسمه سازی بدن، کاهش وزن یا کاهش اینچ استفاده کرد؟

هایفو برای کانتورینگ بدن بعد از بارداری، شکم، چربی شکم، بال های بینگو، ران ها و زیر باسن ایده آل است تا اثر لیفت بام بدون جراحی داشته باشد. حتی می تواند پوست روی زانوها و بازوها را سفت کند و به بهبود ظاهر "کرپ" کمک کند. هایفو یک درمان بسیار موثر برای کاهش اینچ و کاهش چربی است – در عین حال سفت کردن پوست!

آیا درمان هایفو ضرر دارد؟

هایفو می تواند برای بیماران ناراحت کننده باشد، اما اکثر آنها آن را تحمل می کنند. نیازی به بی حسی یا بی حسی ندارد.

برخی از دستگاه ها درد کمتری نسبت به بقیه دارند. دستگاه Ultraformer III HIFU سرعت عکس‌برداری سریع‌تر و فواصل کوتاه‌تر بین هر عکس را ارائه می‌دهد، این بدان معناست که برای بیمار بسیار راحت است، در واقع بسیار راحت‌تر و دردناک‌تر از بسیاری از درمان‌های HIFU در بازار است. برخی از افراد آن را به عنوان احساسی مانند پالس های الکتریکی کوچک یا احساس گزگز توصیف می کنند. بدون درد نیست اما کاملا قابل تحمل است و ممکن است در نواحی مختلف صورت یا بدن شما احساس متفاوتی داشته باشد.

هایفو همچنین جایگزینی برای لیفت صورت یا لیپوساکشن جراحی است که به احتمال زیاد آسیب بیشتری می‌زند و به زمان بهبودی نیاز دارد. در مقایسه، هایفو گزینه بسیار کمتر دردناک و تهاجمی است.

نتایج HIFU چگونه به نظر می رسد؟

خودت ببین!

در اینجا سه ​​نمونه از تصاویر گرفته شده قبل و بعد از درمان هایفو آورده شده است. به خاطر داشته باشید که این نتایج بلافاصله پس از پایان درمان نشان داده می شوند و نتایج HIFU به طور مداوم در طی سه تا شش ماه آینده بهبود می یابند، به این معنی که این بهبودها تازه شروع هستند.

پوست سفت می‌شود، چین و چروک‌ها صاف می‌شوند، و آویزان یا پوست آویزان به جای خود باز می‌گردند.

هر یک از این بیماران با دستگاه Ultraformer III HIFU درمان شدند.

قبل از هایفوقبل از هایفو
قبل از هایفوقبل از هایفو
قبل از هایفوقبل از هایفو

از کجا می توانم درمان هایفو دریافت کنم؟

مراجعه به یک کلینیک مجاز و حرفه ای برای درمان هایفو کاملا ضروری است، زیرا اگر به درستی انجام نشود می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. اگر هزینه درمان خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، معمولاً همینطور است.

هرگز یک دستگاه هایفو "مصرف خانگی" را خریداری نکنید زیرا تضمین شده است که هیچ نتیجه ای را ارائه نمی دهد و ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند.

و همچنین یک پزشک معتبر، باید بررسی کنید که آیا آنها از یک دستگاه معتبر استفاده می کنند یا خیر. پیشنهاد می کنیم به دنبال کلینیکی باشید که درمان با Ultraformer III ارائه می دهد. این دستگاه HIFU پیشرو در بازار است که درمان های ایمن را با نتایج فوق العاده ارائه می دهد. به طور حکایتی، بیماران گزارش می دهند که نسبت به بسیاری از دستگاه های رقیب نیز درد کمتری دارد.

برای یافتن نزدیکترین کلینیک HIFU خود 

منبع +